Kos-Krauze Joanna
Reżyserka, scenarzystka i producentka. Ukończyła polonistykę i hebraistykę. Już w czasie studiów jej zainteresowania oscylowały wokół kina. Przełomem w jej życiu zawodowym było spotkanie z Krzysztofem Krauze, jednym z najważniejszych twórców współczesnego autorskiego kina w Polsce, od 2004 również jej mężem. W 1996 współpracowała z nim przy „Grach ulicznych”. To ona była pomysłodawczynią, scenarzystką i drugim reżyserem „Mojego Nikifora” (2004). Wspólnie napisali scenariusz i wyreżyserowali także „Plac Zbawiciela” (2006). Tak samo było z ich kolejnym filmem. Praca nad „Papuszą” (2013), biografią pierwszej romskiej poetki, zajęła im ponad 5 lat. Nad produkcją pt. „Ptaki śpiewają w Kigali” (2017) duet reżyserski pracował prawie dwa razy dłużej. Pomysł na film dotykający problemu rzezi w Rwandzie, w czasie której zginęło około miliona osób, został zainspirowany wieloletnim pobytem reżyserów w Afryce. Joanna Kos-Krauze skończyła film samodzielnie. W czasie kręcenia zdjęć Krzysztof Krauze był już poważnie chory, zmarł w 2014 roku po kilku latach zmagania się z nowotworem. Joanna Kos-Krauze jest zastępczynią przewodniczącego zarządu Gildii Reżyserów Polskich. Była jedną z przedstawicielek twórców w sprawie Ustawy o uprawnieniach artysty zawodowego.
Krzemiński Stanisław
Rocznik 1947, w kolejności drogi zawodowej w okresie 55 lat: dziennikarz prasowy, reporter radiowy, reżyser dokumentalista, II reżyser filmów fabularnych, producent TV, autor założeń zrealizowanych 20 seriali dokumentalnych i 5 seriali fabularnych, nadawca telewizyjny, pisarz. Założyciel firm BESTA FILM, STUDIO BESTA, TELEMARK, STAVKA (1990, 1993, 2003, 2005). Inicjator i prezes telewizji TTV (2011-2017). Jako II reżyser współpracował z: Andrzejem Wajdą, Feliksem Falkiem, Maciejem Wojtyszko. Jako producent współpracował z: ARTE, ZDF, SDR, WDR, SVT, PLANET, HBO, TVP1, TVP2, POLSAT, TVN. Laureat nagrody Felix 1996 przyznawanej przez Europejską Akademię Filmową za wkład w rozwój filmu dokumentalnego (wspólnie z Jerzym Śladkowskim). Od 2020 roku wykładowca autorskiego kursu „Warsztaty producenckie” w Warszawskiej Szkole Filmowej.
Pawłowska Barbara
Reporterka, reżyserka filmów dokumentalnych. Prorektor ds. Studenckich Warszawskiej Szkoły Filmowej. Przez ponad 30 lat związana z TVP, kierowała m.in. Redakcją Filmu Dokumentalnego Programu 1 TVP, koprodukowała filmy, które zdobyły wiele nagród, m.in. „A gdyby tak się stało” Marcela Łozińskiego, „Królik po berlińsku” Bartosza Konopki, „Co w bagażu” Kazimierza Karabasza, „Argentyńska lekcja” i „Bracia” Wojciecha Staronia, „Ojciec i syn” Pawła i Marcela Łozińskich. Jest reżyserką między innymi filmu „Dasza”, za który dostała nagrodę główną jury w Kantonie oraz serii dokumentalnej „Przedszkolandia”, która była najlepiej oglądaną w historii telewizji serią dokumentalną (ponad 5 milionów widzów). Wykładowczyni WSF, opiekunka artystyczna i pedagogiczna wielu nagradzanych etiud studenckich – w tym roku aż trzy z nich znalazły się w konkursie gdyńskiego festiwalu: „Mój brat rybak” (Grand Prix oraz Nagroda za Najlepsze Zdjęcia), „Skowyt” (Nagroda Specjalna) i „Rajski dom”. Ekspertka PISF, konsultantka DOC LAB Poland, przewodnicząca sekcji szkół filmowych w KIPA.
Ślesicki Maciej
Reżyser, scenarzysta, producent filmowy i ceniony pedagog. Założyciel i Kanclerz Warszawskiej Szkoły Filmowej. Dyrektor i pomysłodawca Festiwalu Script Fiesta. Twórca filmów „Trzy minuty. 21:37”, „Tato”, „Sara” i „Show” oraz serialu „13 Posterunek”. Laureat Złotej Kaczki za rok 1995 oraz nagrody na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za reżyserię filmu „Tato”. W 1997 roku otrzymał nagrodę dystrybutorów za sukces frekwencyjny filmu „Sara”. Dwukrotnie nominowany do Oscara® za produkcję filmów „Nasza klątwa” oraz „Sukienka”. Producent wielokrotnie nagradzanego filmu „Rezerwat”. Inicjator wielu akcji wspierających debiuty filmowe. Ostatnia jego produkcja to głośny film „kRAJ” zrealizowany wspólnie ze studentami i absolwentami Warszawskiej Szkoły Filmowej.
Mateusz Pacewicz
Urodził się w 1992 roku w Warszawie. Autor scenariusza „Bożego Ciała”, dzieła nominowanego w 2020 roku do Oscara dla najlepszego filmu międzynarodowego, a także do „Sali samobójców. Hejtera”, najlepszego międzynarodowego filmu festiwalu Tribeca. Laureat wielu nagród indywidualnych, w tym Nagrody za najlepszy scenariusz na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz Orła za najlepszy scenariusz i odkrycie roku. Najmłodszy scenarzysta w historii nominowany do Europejskiej Nagrody Filmowej. Członek Amerykańskiej, Polskiej oraz Europejskiej Akademii Filmowej. Koncentruje się na pisaniu scenariuszy, ale występuje również w roli reżysera i kreatywnego producenta przy polskich oraz amerykańskich produkcjach filmowych i serialowych.
Wojciech Saramonowicz
Scenarzysta, dziennikarz, operator. Jest absolwentem Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Jest scenarzystą, autorem zdjęć i współrealizatorem ponad trzystu programów telewizyjnych, a także wielu seriali telewizyjnych oraz filmów fabularnych. W latach 2014-2019 był wykładowcą scenopisarstwa i dramaturgii filmowej w Warszawskiej Szkole Filmowej. Jest opiekunem wielu studenckich filmów rocznych oraz dyplomowych.
Sobieszczańska Małgorzata
Pisarka, scenarzystka, wykładowczyni. Absolwentka Wiedzy o Teatrze w warszawskiej Akademii Teatralnej oraz Studium Scenariuszowego w Szkole Filmowej w Łodzi. Autorka dramatu „Amator 2020” (razem z Norbertem Rakowskim). Współautorka scenariusza do filmu „Miasto” (reż. Marcin Sauter). Za scenariusz filmu fabularnego „Zgoda” (reż. Maciej Sobieszczański) otrzymała III nagrodę w konkursie Script Pro oraz nagrodę na Festiwalu „Walkirie Filmowe”. Współautorka scenariusza filmu fabularnego „Anioł i pies”, który znalazł się w finale konkursu Hartley-Merrill. Autorka scenariuszy do seriali telewizyjnych, m.in. „Egzamin z życia”, „Tancerze”, „Druga szansa” oraz filmów dokumentalnych-fabularyzowanych, min. o Marianie Wieleżyńskim i Rudolfie Weiglu. Autorka słuchowisk radiowych, m.in. „Ostatni akt”, „Motel w pół drogi”, „Milena”. Członkini Komisji Selekcyjnej konkursu scenariuszowego Script Pro. Wykładowczyni scenariopisarstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz w Liceum Filmowym. Prowadziła kursy i warsztaty, m.in. w Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, Speakers Avenue oraz na warsztatach Sztuka Wyboru, organizowanych min. przez Fundację Tumult, organizatora Festiwalu Camerimage. Książka „Z ostatniej chwili” otrzymała nagrodę Wielkiego Kalibru w kategorii debiut. Książki „Kilka dni lata” oraz „Drugi koniec świata” (Wyd. Literackie) – przez kilka tygodni utrzymywały się na pierwszym miejscu na liście bestsellerów empik.com. Członkini Związku Zawodowego Scenarzystów Polskich – Gildii Scenarzystów oraz grupy Kobiety Filmu.
Marta Szymanek
Scenarzystka. Absolwentka Psychologii Klinicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Współscenarzystka nagradzanego serialu HBO „Wataha” (sezon 2 i 3) oraz wyczekiwanej przez widzów „Odwilży” (obecnie w zdjęciach) - również produkcji HBO. W 2019 roku ukończyła międzynarodowe warsztaty scenariuszowe Torino Film Lab - SeriesLab. Członkini Gildii Scenarzystów Polskich. Pracowała dla największych polskich producentów i nadawców (HBO, TVN, Akson Studio, Platige Image). Ma doświadczenie jako script doctor. Obecnie pracuje nad scenariuszami dwóch filmów fabularnych i swoim reżyserskim debiutem i jest w trakcie kursu Studio Prób w Szkole Wajdy.