Kolejne spotkanie z cyklu Game Dude
Rekrutacja na Tworzenie Gier Wideo trwa! Jeśli chcecie poczuć, jak to jest studiować na tym kierunku, to wpadajcie do nas! 12 maja o 20:00 odbędzie się otwarte dla wszystkich pasjonatów gamedevu kolejne spotkanie z cyklu Game Dude WSF!
Tworzenie Gier Wideo to kierunek, który otwiera drzwi do jednej z najszybciej rozwijających się branż związanych z nowymi technologiami. Warszawska Szkoła Filmowa pomaga swoim podopiecznym wkroczyć na ten rynek, czego dowodem jest wyprodukowana tu gra "Best Month Ever!", dostępna na wszystkich największych platformach gamingowych.
Studiującym tu osobom, poza umiejętnościami i talentem, nie brak też zdolności organizacyjnych. Właśnie z ich inicjatywy powstał Game Dude. Wydarzenie to odbywa się w formie spotkań, na których możecie poznać same najważniejsze nazwiska w branży i dowiedzieć się od nich więcej o produkcji gier.
Kolejne spotkanie dotyczyć będzie opowiadania historii w grach. Prelekcje poprowadzi dwoje narrative designerów – Maria Borys-Piątkowska z Flying Wild Hog oraz Paweł Sasko z CD PROJEKT RED. Nasi specjaliści opowiedzą Wam o kulisach pracy nad takimi głośnymi tytułami jak: Cyberpunk 2077, Wiedźmin, czy Shadow Warrior.
Poznajcie lepiej prelegentów!
Maria Borys-Piątkowska – Zawodowo związana jestem z szeroko pojętym narrative designem i scenopisarstwem, które od kilku lat szlifuję w warszawskim studio Flying Wild Hog. Po godzinach (!?) doktoryzuję się na wydziale Filologii Angielskiej UW oraz aktywnie działam w polskim fandomie RPG (pracowałam m.in. nad polską 7. edycją Zew Cthulhu RPG jako tłumacz i autor tekstów). W tym prawdziwym wolnym czasie bawię się w rekonstrukcję historyczną i prowadzę audycję "Groteka" poświęconą muzyce w grach wideo w ramach stacji radiospacja.pl. Kocham Wikingów, horrory, niemiecką piłkę nożną i Mortal Kombat.
Prelekcja: Co z tą fabułą, czyli jak żyć, panie producencie?
Gdybyśmy mieli dać jedną radę początkującym story designerom, byłoby to bez wątpienia mądre zdanie "bądź o jeden krok przed wszystkimi". Ale jak żyć, gdy gameplay już się prototypuje, a pomysł fabularny wciąż mieli się na kartkach i czeka na decyzje? Na spotkaniu opowiem o procesie spisywania fabuły w grze z punktu widzenia story designerów. Podpowiem jakich dokumentów wymaga się od zespołu Story i jak je przygotować, tak aby być ten jeden krok z przodu i mieć pod kontrolą warstwę narracyjno-fabularną na każdym etapie produkcji i pre-produkcji.
Paweł Sasko – Aktualnie pracuję jako Quest Director w CD Projekt RED i prowadzę 3 zespoły: Quest, Open World oraz Cinematic Design. Z RED-ami związany jestem od ponad 10-ciu lat, zaczynałem jeszcze w czasach Wiedźmina 2. W branży growej pracuję od ponad 16-tu lat, a pierwsze kroki stawiałem przy małych projektach indie na początku studiów. Z wykształcenia jestem dziennikarzem i psychologiem, skończyłem Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Specjalizuję się w projektowaniu questów, fabuł, scen i postaci w nieliniowych grach fabularnych.
Prelekcja: O życiu, miłości i quest designie - uniwersalne lekcje z prac nad fabułami Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077.
Czego nauczyłem się przez ostanie 10 lat pracy w CD Projekt RED - dlaczego niektóre questy i fabuły wyrywają z butów, a inne nie działają tak dobrze? Posługując się przykładami (i spoilerami) z dwóch największych gier, które współtworzyłem, opowiem co nam się udało (i dlaczego), a gdzie popełniliśmy błędy przy projektowaniu narracji i jakie można z tego wyciągnąć wnioski. Dotknę procesu tworzenia pitchy, outline'u fabuły, spisywania scenariuszy, a także realizacji najbardziej znanych Questów z naszych gier.
Zainteresowani? Zapraszamy do nas! Wstęp jest BEZPŁATNY! Więcej szczegółów znajdziecie na stronie wydarzenia – KLIKNIJ TUTAJ